O SZKOLENIU
Podczas szkolenia z budowania zespołu i współpracy zespołowej uczestnicy poznają czym jest praca zespołowa oraz etapy jej rozwoju. Podczas szkolenia stosowane są gry i ćwiczenia, które mają na celu pokazanie relacji wewnątrz zespołu. Dzięki temu uczestnicy mogą odkryć własne style komunikacyjne i poznać swoją rolę w zespole. Pomagamy również przeprowadzić uczestników przez nieodłączny element każdej organizacji czyli konflikty. Przytaczanie przeżytych sytuacji i ćwiczenia pomogą naświetlić mechanizmy konfliktów i nauczą uczestników jak radzić sobie z konfliktami w zespole.
KORZYŚCI Z UCZESTNICTWA
- świadomość etapu rozwoju własnego zespołu,
- wzrost wiedzy odnośnie pełnionej roli w zespole,
- budowanie głębszych relacji z innymi pracownikami,
- umiejętność reagowania na konflikt w zespole,
- umiejętność płynnego komunikowania się z zespołem,
- nabycie umiejętności aktywnego słuchania.
GRUPA DOCELOWA
Szkolenie dedykowane jest dla kierowników, menedżerów zarządzających zespołami, a także dla wszystkich pracowników, pragnących zwiększyć swoje kompetencje w obszarze budowania zespołów i współpracy w zespole.
CEL SZKOLENIA
Głównym celem szkolenia jest powiększenie zakresu wiedzy odnośnie budowania zespołów i współpracy zespołowej. Uczestnicy poznają uwarunkowania skutecznej współpracy, zasady komunikacji w zespole. Poznają również przyczyny konfliktów oraz sposoby ich rozwiązywania.
METODY SZKOLENIOWE
- ćwiczenia indywidualne i grupowe,
- case study,
- coaching minisesje,
- dyskusje,
- miniwykłady i prezentacje,
- praktyki, superwizje.
Szkolenie w przeważającej części prowadzone jest w sposób warsztatowy, interaktywny. Osiemdziesiąt procent szkolenia to aktywna praca uczestników, pozostała część to miniprelekcje trenera prowadzącego. W trakcie szkolenia wykorzystywane będą gry i ćwiczenia, aby wytworzyć przestrzeń do nauki przez doświadczenie.
PROGRAM SZKOLENIA
16h dydaktycznych – 2 dni
MODUŁ |
TEMATYKA ZAJĘĆ |
Budowanie zespołu |
|
Współpraca w zespole |
|
Komunikacja w zespole |
|
Konflikty w zespole |
|
Podsumowanie szkolenia |
PROWADZĄCY
Specjalista w prezentowanej dziedzinie, posiadający merytoryczne i praktyczne przygotowanie. Praktyk biznesu, doświadczony coach i trener.
KOMPETENCJE I UMIEJĘTNOŚCI
Obszar Wiedza:
- ma wiedzę z zakresu budowania zespołu,
- zna zasady komunikowania się w zespole,
- ma wiedzę na temat sposobów rozwiązywania konfliktów w zespole.
Obszar Umiejętności:
- wykorzystuje w pracy poznane techniki integrowanie zespołu,
- umie zastosować poznane style reagowania na konflikt.
Obszar Kompetencje Społeczne:
- promuje w swojej społeczności profesjonalizm standardy etyczne,
- dba o stosowanie w pracy standardów etycznych,
- jest zorientowany na stosowanie adekwatnych działań rozwojowych do celów klientów.
EWALUACJA
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy i uczestniczki wypełnią kwestionariusz ankiety ewaluacyjnej, wyniki zostaną zebrane i poddane analizie, na ich podstawie zostanie opracowany raport poszkoleniowy. Prowadzący zajęcia na zakończeniu każdego dnia szkolenia dokona krótkiego podsumowania – poprosi o sugestie dotyczące wszystkich aspektów usługi. Ewaluacja obejmować będzie obszary wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych.
[contact-form-7 id=”1098″ title=”Formularz kontaktowy”]